Tot el que està escrit aquí és obra de Jere Soler

Si voleu veure l'altre blog que tinc feu click:

Tuesday, March 3, 2009

Les veus del Pàmano

.





"Les veus del Pàmano" és la prova de com una bona novel·la triomfa malgrat les dificultats que pugui patir als seus inicis. És una obra que té la particularitat de no avorrir, d'absorvir al lector, d'endinsar-lo completament dins del món que descriu, de jugar en dos temps, de caminar del passat al futur i a l'inrevés exigint al lector la capacitat de viatjar en el temps, de comprendre els matisos de les paraules i de les construccions. Els personatges van cap allà on han d'anar, cap allà on la seva natura els guia, al marge de la voluntat de l'autor, que s'ha de limitar a descriure el que les seves criatures viuen perquè el fat i la seva pròpia essència els ho mana així.
Recordo quan van donar com a guanyadora a aquesta novel·la al Premi Pin i Soler de Tarragona. Després la van desqualificar per un legalisme injust. Jo hi participava amb una obra infinitament més modesta que la d'en Jaume Cabré. En aquell moment no comprenia l'abast de “Les veus del Pàmano” i haig de dir que els dos o tres dies en què el jurat va haver de decidir si declarava el premi desert o nomenava un altre guanyador les meves esperances de victòria es van revifar. Ara, des del futur, agraeixo que declaressin el premi desert, i encara lamento més que no proclamessin guanyadora a “Les veus del Pàmano”. Estic convençut que cap de les novel·les que competien amb “Les veus del Pàmano” no li arribaven ni a la sola de la sabata; el temps ho ha confirmat. I avui m'he convertit en un entusiasta de “Les veus del Pamano”. Crec que és el llibre que més he recomenat; i gairebé tothom qui l'ha llegit per recomanació meva també s'hi ha entusiasmat.
En aquests moments “Les veus del Pamano” ha venut 250000 exemplars de la seva traducció alemanya, aconseguint en aquest país, pujar fins a la desena posició dels més venuts.
En fi, només us puc recomenar que el llegiu, ho passareu molt bé, i si sou aficionats a escriure, aprendreu nous recursos i s'enriquirà la vostra expressió.


.

1 comment:

Empar said...

A mi em va entusiasmar aquest llibre. L’havia comprat feia temps i el tenia oblidat a la lleixa de la llibreria; sempre trobava un altre, que considerava més atractiu, per llegir-lo abans. Crec recordar que va ser una recomanació teva al fòrum d’RC el que em va fer decidir a llegir-lo.

Com dius, les històries que explica tenen tanta força, i els personatges són tan reals que continuen vivint en el lector, en aquest cas lectora, durant molt de temps. Jo encara els recordo i segueixo afectada per alguna de les vides que vaig llegir.

Gràcies per la recomanació.

Ah!Ja no recordava aquesta polèmica amb el premi, però ara que ho expliques crec que vaig llegir alguna cosa referent a això, però fa molt de temps ja. Ha d’impressionar moltíssim saber que t’has presentat a un premi on participava també en Jaume Cabré.