Hi ha moments que la pluja a Donòstia està tan amarada a la ciutat i al mar que en realitat tot és una unitat, com un sol ésser. Quan passa això, els colors tenen una lluminositat especial, com si s'encenguessin amb una llum pròpia que els sortís de dins. La pluja es presenta com una mena de fluid sagrat que desenteranyina el paisatge i ho embelleix tot. La bellesa de la pluja és sovint incompresa per les ments més utilitaristes, a les quals els costa veure que el paisatge amb la pluja és una festa. La pluja a Euskadi és una festa de la Terra que es vesteix de gala i que alhora ho espiritualitza tot. A la natura, passa sempre que tot allò festiu és alhora sagrat, espiritual, misteriós, místic... amb una espiritualitat que ve de molt enrere i que fuig molt i molt endavant, deslligada de religiositat i doctrines i profundament unida al poder del cosmos.
Una opinió de tot, des de fora de tot, que no coincideix necessàriament amb el que ens han ensenyat des de sempre.
Tuesday, July 1, 2014
Monday, June 30, 2014
"Hoya de Huesca" "Río Asabón" Allunyament de la civilització. Solitud. I algunes idees dels esperits del bosc.
Ara feia temps que per
raons de feina no havia publicat res i ho trobava a faltar, i
aprofito per explicar-vos un indret secret a aquells que estimeu els
llocs salvatges, sense pobles a prop, i molt, molt lluny de la
civilització.
Un lloc a on si engegueu
la ràdio no enganxareu cap emissora. Un lloc sense cobertura de
mòbil i a on Google Earth no ha fet fotografies detallades. Un lloc,
a on ni tan sols els usuaris de Google Earth hi han enviat
fotografies; jo tampoc no ho faré; us ho dic només a vosaltres, els
amants dels llocs solitaris i naturals, desconeguts i misteriosos, a
on us podreu trobar amb els déus del bosc, amb les fades, amb els
esperits de la boscúria i amb els valors eterns amagats a la finitud
besllumant. Si us agrada banyar-vos en solitari com si estiguéssiu a
casa vostra però enmig de boscos espesseïts, per aquí anireu bé.
És important que el
vostre viatge prioritzi el trajecte més que no pas el destí, que
sigueu capaços de vèncer les pors que us impedeixen gaudir de
sensacions que mai no diríeu, i que no sapigueu què passarà als
minuts que seguiran, i que aquest desconeixement us agradi.
Em surt del cor, en aquest
moment, i no sé per què, dir-vos que és important que no us penseu
que ho teniu tot assolit, que no digueu que sí per a fer content el
qui teniu davant quan el que heu de dir és que no, que no malparleu
de ningú, ni per a fer pinya, ni per a crear vincles, ni perquè
sigueu més “cotilles” que una portera, ni perquè us penseu que
teniu raó quan critiqueu algú. Que si feu un dinar no el feu contra
ningú. Que si pregueu no sigui contra ningú. Més val ser ateu que
creure en un déu que té persones escollides i bons i dolents i
condemnats i salvats i els de la “Creme” i els empestats. I no sé
perquè escric això últim, algun esperit del bosc m'ho dicta.
Al gra. Si aneu de Huesca
a Murillo de Gállego, després us trobareu els Mallos de Riglos i el
riuet o riuàs que hi corre per sota.
Després, si seguiu la
carretera arribareu al Pantano de la Peña, i més enllà, a la
A-132, un riu serpentejant entre boscos i turons, al punt màxim
d'allunyament de la civilització del qual us parlava. A qualsevol
punt del riu, o al quilòmetre 56 si voleu aparcar bé, trobareu el
racó perdut que surt a les imatges, i milers més força més
amagats i bellíssims. Perdeu la por a remullar-vos. Esteu sols.
Venceu el temor infantil a les aigües desconegudes i als boscos
fantasmals, La natura us ho agrairà.
Després continueu el
viatge i arribareu al Pantano de Yesa. No és a les antípodes de la
civilització, però té també espais de solitud. I si us foneu amb
les aigües, descobrireu que les aigües us estimen, us abracen; no
són aigües de sal, són aigües de sucre i de tendresa. Absorbireu
el misteri.
Mallos de Riglos
Riu Gállego
Riu Asabon (quilòmetre 56 de la A-132)
Pantano de Yesa
Labels:
Excursions,
Mallos de Riglos,
nuesa,
Riu Asabón
Saturday, June 21, 2014
Paraules de comiat d'un pare a la promoció de sisè que abandona l'escola.
Tanco els
ulls i recordo aquell primer dia de setembre en que ens vam acostar a
una aula de P3 a jugar una estona. Només una estona perquè us
anéssiu familiaritzant amb l'escola.
Recordo
cases immenses de nines, cuines, vehicles, molta calor... i molts
nens i nenes petits, amunt i avall, alguns amb cara d'espantats,
sense treure els ulls dels pares, i d'altres començant ja a fer
xivarri. Nens i nenes que teníeu, si fa no fa, les mateixes faccions
al rostre que teniu ara, la mateixa brillantor a la mirada, la
mateixa qualitat de somriure. Podria dir noms de rostres de nens i
nenes que vaig observar aquell dia i que ara veig aquí.
Han
passat nou anys i heu deixat enrere la primera infantesa. Nou anys
d'excursions, de racons, de tallers, de bates, de menjador, d'estones
de pati, de carnestoltes, de danses, de Sant Jordis, d'amistat,
d'aula verda, de professors, de professores, de baralles, de
reconciliacions, de rialles, d'amors i desamors, i més amors i més
desamors...
Tot s'ha
acabat.
Tot s'ha
acabat perquè comenci una aventura diferent. L'aventura no podria
començar, si no s'acabés la vida que heu portat fins ara. La
infantesa us ha fet arribar fins a una preadolescència que, com a
tots ens ha passat, us sacsejarà com el vent a les branques dels
arbres.
Alguns el
curs que ve us allunyareu. Les vostres vides caminaran per vies
diferents. Però heu de conservar i tenir cura de l'amistat que heu
viscut.
Que ni la
distància ni el temps no us facin oblidar els companys que han
crescut al vostre costat. Heu crescut junts. I passi el temps que
passi a la vida, heu de recordar sempre aquells nens i aquelles nenes
que van compartir amb vosaltres la infantesa sencera.
L'existència,
el destí, la sort, la naturalesa, l'atzar, la vida... van decidir un
dia de fa nou anys que havíeu de compartir el temps de la
infantesa... que havíeu de créixer junts; i aquesta existència, o
atzar, us ha regalat aquests anys plens de somriures, de jocs i
d'aprenentatges. I aquest regal té un valor infinit que mai ningú
no us podrà prendre; els uns als altres us heu enriquit amb una
riquesa que val més que la material, perquè és una riquesa humana.
Els
professors i els pares us hem observat, i hem ajudat el millor que
hem pogut, el vostre procés; i, encara que cada vegada des de més
distància, sempre hi serem.
Fins ara,
us ho heu passat molt bé, malgrat que, com és normal a la vida, hi
ha hagut moments puntuals de llàgrimes, per diferents raons... Però
tingueu en compte, que el millor de la vostra vida encara està per
arribar. I que vosaltres hi esteu anant. Vosaltres esteu caminant cap
al millor de les vostres vides. Una vida que serà com vosaltres
decidiu que sigui. Vosaltres sou els qui la construireu amb el vostre
esforç i amb les vostres ganes. La vida és un regal, però un cop
la vius i la tens, ja no us regalaran res més, tot el que hagi de
venir ho haureu de treballar cada dia, i ho podeu fer molt bé. Sou
joves, llestos i llestes, valents i valentes, guapos i guapes... i
esteu disposats a esforçar-vos per a construir aquella vida que més
us agrada, la que vosaltres decidiu.
Poseu
l'esforç que calgui per a triar aquella vida que us il·lusiona.
Tanco els
ulls i recordo aquell primer dia, d'un setembre de fa nou anys. Sou
els mateixos. Sou companys. I passi el que passi, ho heu de continuar
sent per sempre.
.
.
.
Thursday, June 19, 2014
Preguntes i paraules a Felipe VI
Baqueira, un lloc preciós, immensament natural,
per a gaudir de la natura al 100%
per a gaudir de la natura al 100%
Milions de persones de l'Estat no hi poden anar,
ni hi podran anar mai, per una qüestió purament econòmica.
(imatge de Varas a la Wikipedia)
ni hi podran anar mai, per una qüestió purament econòmica.
(imatge de Varas a la Wikipedia)
"En esa España, unida y diversa, basada
en la igualdad de los españoles, en la solidaridad entre sus pueblos
y en el respeto a la ley, cabemos todos; caben todos los sentimientos
y sensibilidades, caben las distintas formas de sentirse español.
Porque los sentimientos, más aún en los tiempos de la construcción
europea, no deben nunca enfrentar, dividir o excluir, sino comprender
y respetar, convivir y compartir."
I et pregunto? Què passa amb els que no se senten espanyols? Què passa amb els que no comparteixen aquest sentiment? No hi caben en aquesta terra? S'han d'imposar els sentiments? Ens hem de sentir per collons espanyols? Si no ens sentim espanyols, ho podem dir? Podem caminar pel carrer si no ens sentim espanyols? La meitat dels votants de Catalunya que van escollir partits sobiranistes, tenen dret a sentir-se catalans i prou? Són maquiavèl·lics, dolents, excloents, irrespectuosos... només perquè no tenen el sentiment que tu exigeixes? Han de callar perquè tu ho dius? Les banderes republicanes que molts madrilenys volien brandar quan tu passessis, i que han estat prohibides, són una mostra d'aquesta gran acceptació de sensibilitats diverses? Hi ha alguna cosa que enfronti més que menysprear els sentiments d'uns quants milions de persones que, com a mínim, reclamen poder ser escoltades? Es pot conviure si no es pot sentir lliurement alguna cosa diferent a allò que marca una constitució del segle XX? Per què et fa tanta por un referèndum Monarquia o República? Com goses anomenar-te príncep de Girona sense preguntar-los als gironins si els sembla bé? Has pensat que aquesta pompa que t'envolta, tan poc disposada a posar-se en qüestió, i que tan natural t'ha semblat al llarg de la teva vida, no reflecteix els sentiments i sensibilitats d'uns quants milions de persones? Vols un poble de súbdits o un poble de ciutadans? Vols una Espanya de pobles sotmesos per la força, per lleis indiscutibles, o una Espanya formada per pobles que volen ser-hi? Et preocupa més el teu futur professional o l'autèntic esperit democràtic reflectit a la lliure adhesió dels pobles d'Espanya? Menysprees el sentiment de milions de persones que consideren Catalunya com la seva nació?
Comprendràs que no puc cridar "Viva el Rey", perquè no sento que el rei em representi. En canvi sí que puc cridar de tot cor, que visqui molts anys el Felip, el company Felip, no el rei.
A nivell personal, et valoro profundament com a ciutadà i com a ésser humà. I com a qualsevol altre persona de la humanitat, et desitjo tota la felicitat possible, a tu i als teus.
.
.
.
.
Monday, June 16, 2014
Preguntes quan podràs fer un discurs, princesa?
Poques
crueltats més refinades hi poden haver que fer creure a una criatura
que és més important que les altres criatures; immergir-la en un
món de privilegis, aforaments, irresponsabilitats jurídiques,
immunitats, aristocràcia arrogant i creguda, que fonamenta la seva
posició de supremacia en uns orígens no triats, justificats per la
guerra, l'autoritarisme, la conquesta, l'execució de soldats
enemics, la imposició de doctrines per la força, la misèria
medieval humana, tan cruel, tan violenta.
Preguntes
quan podràs fer un discurs, princesa? Tant se val! Te l'escriuran. I
el dia que no te l'escriguin, serà perquè estaran segurs que ja
t'han amotllat la ment, tan tendra i blanca, al món de prerrogatives
i de cotofluixos a on has tingut l'atzar de néixer. Et parlaran de
disset generacions de reis d'Espanya, com si valguessin més que els
somriure de totes les princeses que mai no regnaran.
I qui són
les princeses que mai no regnaran? Les princeses desnonades dels
pisos que el banc s'ha quedat, perquè els seus pares van ser
engatussats pels poders financers, i van vendre's la pau per un somni
que els van fer creure. Les princeses que no poden fer dansa, ni
patinatge, ni anglès, ni piano, ni solfeig... perquè els
quatre-cents euros que guanyen els seus pares no els permeten una
formació més enllà de la d'ofici, que de moment es manté. Les
princeses que mengen només un àpat al dia, perquè a casa no hi ha
més euros (tan sols a Terrassa, hi ha vuit mil famílies en aquesta
situació).
Quan
podràs discursejar, preciosa? Quan t'hagin convertit en una figura
de museu vivent. Quan hagin exposat la teva imatge a totes les llars
del país. Quan hagin fet servir la teva tendresa, indubtable, per a
popularitzar una institució de poder no escollida pel poble. Alguns,
cruels i injustos, se'n riuran de tu, per ser filla de qui ets, et
faran servir per atacar el que consideren una injustícia. D'altres,
per contra, ja t'estan convertint en un ídol mediàtic que ha de
commoure el cor de les espanyes en favor de la unitat i de la
tradició. Per a mi, bonica, ets un ésser infinitament valuós i
digne, una autèntica princesa, no pas perquè siguis filla de qui
ets, sinó perquè totes les nenes del món, siguin filles de qui
siguin filles, són autèntiques princeses.
Són
princeses les filles brunes dels intocables de la Índia. Són
princeses les filles de les prostitutes del Raval, que dormen en una
habitació rònega mentre senten els gemecs de la seva mare,
treballant per a donar-los la vida. Són princeses les que neixen a
la presó, a on la seva mare està internada per la raó que sigui.
Són tan princeses com tu, les que neixen ja amb la sida, o les nenes
del cor de l'Àfrica que no podran anar mai a l'escola, o les que
moriran abans de complir els cinc anys al mateix país a on el teu
iaio anava a caçar elefants. Ets un ésser meravellós, bonica,
perquè ets persona, perquè és una nena, perquè ets humana, no pas
per ser princesa, perquè totes les nenes són tan princeses com tu.
Desitjaria
per a tu, la millor educació, una educació republicana, laica,
mixta, progressista, a on poguessis descobrir que totes les persones
hem estat creades igual, que totes naixem amb els mateixos drets
naturals i amb la mateixa necessitat de llibertat i de felicitat...
M'agradaria evitar-te les formacions militars, la violència, el
classisme imposat, la mentalitat carrinclona i jeràrquica amb la
qual et faran creure que ets més important que la resta de nenes i
nens de l'estat. M'agradaria protegir-te de la mentida, de la foscor
educativa, del cotofluix de sucre a on creixeràs. Però això no em
correspon a mi decidir-ho. Tots els fills i filles han de ser educats
segons els valors dels seus pares, i els teus, igual com tots els
pares del món, t'estimen molt. Tu ets el que més s'estimen. Tan de
bo, ells també (ell si més no) s'haguéssin estalviat la mala
educació amb què els van programar.
Les
persones no tenim la llibertat que ens pensem que tenim; l'educació
ens marca, sobretot l'educació de casa, l'aprenentatge absorbit
durant dècades. Allò que un infant, des que neix, aprèn i valora
com a normal, empès per l'afecte de la gent que l'educa, només pot
ser canviat per un miracle. Un cop l'atzar, l'educació, l'entorn...
ens fabrica i decideix qui som, ja no podem respondre d'una manera
desharmònica amb la condició insalvable de ser qui som. Ens
determina el fet de ser qui som, i només un miracle, o un caprici
especial d'aquesta natura sorprenent, ens pot alliberar d'aquest
destí. Tal vegada, al mateix cor d'allò que aprendràs, princesa,
aprofundint en la idea d'igualtat i de llibertat, descobriràs, algun
dia, el camí per a transformar les estructures injustes que heredes.
Si arriba aquest moment, et farà falta un pou de coratge per a
trencar amb tot; la vida és una aventura apassionant, et desitjo la
victòria.
Saturday, June 14, 2014
L'estratègia educativa mandrosa d'evitar els conflictes, o de negar els matisos, disminueix o elimina l'essencial tasca educativa transversal.
Alguns tics que, al meu parer, hem d'evitar els docents (jo el primer) per a no caure en l'estratègia mandrosa d'evitar els conflictes, o d'apartar les pedres del camí, o de retallar les ales dels alumnes per por que, intentant volar, s'estavellin.
“Au! Tot el grup
castigat, perquè sou molt xerraires! I tampoc no em posaré ara a
destriar qui xerra i qui no! Sou quasi tots! Per tant, tots
castigats! Perquè és al grup a qui castigo!”
I quan fem això,
eliminem els matisos, ensenyem que cal ser més pràctics que justos,
que castigar innocents per aconseguir un objectiu estratègic és
vàlid a nivell social, i perdem la confiança i l'estima dels
alumne bons, que hi són, i que no mereixen ser castigats per
pertànyer a un paquet que la nostra ment s'ha inventat per mandra.
Amb els càstigs generals ensenyem estratègies antidemocràtiques
per a tota la vida futura dels infants. No podem cometre l'error
d'aplicar a l'educació allò que no volem que s'apliqui a la
societat.
“Ai! No els deixis
fer el treball amb l'ordinador que s'ho copiaran els uns dels altres
només fent un click!”
I així mai no aprenen
a fer servir bé l'ordinador, sense copiar-se, sense plagiar, sense
resumir, sense cercar, sense sintetitzar... Eludir els problemes no
implica aprendre a superar-los, i si renunciem a un mitjà a causa
del seu hipotètic i potencial mal ús, el que aconseguim és que la
falta d'educació en aquest aspecte concret es mantingui.
“Ai! No els deixis
endur el dossier per a treballar-lo a casa, que el deixin a l'escola
per demà, perquè si deixes que se l'enduguin, quan hagin de tornar
a treballar aquí a l'escola, se l'hauran descuidat a casa, i llavors
aquí no tindran res a fer, i no hi haurà qui els aguanti.!"
I així, mai no es
topen amb l'error de deixar-se el dossier a casa, ni amb totes les
conseqüències que aquest descuït comporta, i no arriben a canviar
els hàbits o les alertes que els haurien de permetre aconseguir que
això no els torni a passar, perquè els professors, per evitar-nos
problemes, hem impedit que es topin amb aquest aspecte concret de
l'educació.
“Ai! Que els grups de
treball siguin uniformes, amb alumnes que tinguin el mateix nivell
acadèmic i actitud, perquè així, als que treballen bé, no se'ls
unirà cap aprofitat a parasitar la nota que es guanyen els bons.”
I així, els alumnes
treballadors mai no es troben amb la necessitat de dialogar amb els
companys que no tenen els hàbits tan adquirits. I els menys, o gens,
treballadors, ajuntats en grups ben homogenis, fan pinya en la seva
vagància, i no tenen models ni esperons per a decidir-se a fer
alguna feina. Uns i altres han deixat de topar-se amb un problema, i
per tant mai no aprendran a superar-lo.
“Ai! Els nens per un
cantó, les nenes per un altre... així no es distreuran... així
s'atendrà millor les diferències... així no hi haurà conflictes
sentimentals i/o hormonals...”
I els nens i les nenes,
ben separadets, es perden l'oportunitat d'aprendre a treballar en
equip, d'aprendre a solucionar els conflictes que
puguin sorgir a causa de la diversitat de sexes, d'aprendre
l'evidència de la igualtat de capacitats, de drets i de deures, que
una societat encara força masclista posa en dubte amb estereotips,
tòpics, i missatges subliminals... de posar les llavors educatives
de convivència i coneixement que seran entre d'altres coses
prevenció de la violència de gènere. Els conflictes
s'eludeixen, però no se solucionen; no s'arriba a l'aprenentatge per
a superar-los. I aixó encara és més greu perquè segurament són
conflictes que tornaran a aparèixer al llarg de la vida adulta,
potser més importants que l'aprenentatge concret del treball que es
disposen a fer junts.
“Ai! Tots amb
uniforme! Així no hi haurà problemes amb la tria de la roba. Així
no hi haurà actituds consumistes. Així tots seran iguals...”
Quan en realitat el que
està passant és que els nens deixen d'aprendre a triar quina és la
roba més adequada per a cada situació, perquè, gràcies a
l'uniforme, no en tenen necessitat; també deixaran de descobrir en
ells una probable tendència consumista en la indumentària, que no
apareixerà i que per tant no es podrà solucionar a través de
l'educació del dia a dia i de les experiències; també deixaran de
fer servir la roba com un element d'expressió de la seva
personalitat i del seu estil; es vestiran tots iguals, sense la
riquesa d'un llenguatge tèxtil indirecte que forma part de la seva
llibertat d'expressió. Novament, l'estratègia d'esquivar el
conflicte, en aquest cas amb la política educativa dels uniformes,
redueix els aprenentatges transversals dels infants; aprenentatges
que els són essencials per a la resta de la seva vida.
.
.
.
Monday, June 9, 2014
Pensant en els que, per molt que miren, no hi veuen.
Platja de la Musclera. Arenys de Mar.
Grafitti a la platja de la Musclera d'Arenys de Mar.
.
.
.
Hi ha racons que et retornen la força que el desgast físic i psíquic del dia a dia et va xuclant. Racons que per alguns no són vistos, per molt que miren i miren, per un problema de mal color dels vidres de les ulleres. Per altres, aquests racons, paradoxalment, representen una estranya i insòlita trobada amb déu. Enmig de la simplicitat i de vegades al costat de la misèria, la natura dibuixa un esclat de bellesa tan gran, i tan plàcid, que déu parla.
Pensant en els que per molt que miren, no hi veuen, em ve al cap la història d'un, que tenia
tanta gana, que el dia que el duien a visitar una granja perquè
aprengués a estimar els animals del corral i descobrís altres
maneres de viure, més naturals, diferents a les de la ciutat, es
mirava els conillets i s'imaginava els seus ronyons rostits amb vi de
xerès. I quan començava a parlar de gastronomia, i de com cuinaria
tots els éssers vius que li anaven ensenyant, li deien que estava
obsessionat, i ell deia que no, que no hi havia cap mal a parlar de
menjar i de plats i de receptes... que era una afició sana. I li
deien que d'acord, que sí, però que ara estaven a una granja i que
potser no era oportú estar continuament parlant de com es podrien
cuinar els animals i les plantes, i que a la vida hi havia més coses
que el menjar. Però ell, pobre home, havia passat molta gana de
petit i no podia veure animals, ni arbres, ni fruits, ni arrels...
només menjar, menjar i menjar... I és que el més probable és que
quedem lligats de per vida a allò que ens han prohibit de petits. La
repressió ens encadena amb una força intensa a allò que ens
han escapçat i censurat, i perdem la capacitat de veure les coses
com són, amb tota la seva bellesa multiforme. Acabem veient les
coses com som, amb la mateixa reducció, obsessió i estretor de
miraments amb què ens han retallat, seguint els patrons de la
tradició i de les normes sovint no escrites.
No és pas impossible
aprendre a mirar de nou, la natura amaga una força immensa i
la posa a l'abast dels seus fills. El preu és deixar, deixar i
deixar... El guany és tenir-ho tot; un tot que, sovint, quan vas
deixant coses, no acabes de veure bé.
A cops la natura
t'explica contes amb petits episodis atzarosos de la vida; convé
aprendre a llegir aquests contes i treure'n ensenyaments. Recordo,
per exemple, una tarda d'un més de novembre de 1987, en què em vaig
perdre a Madrid. Jo anava amb un grup de coneguts amb qui havíem fet
una sortida de cap de setmana i em vaig separar sense voler del grup.
No eren amics meus, eren només coneguts, i com que érem molts, i
ens havíem dispersat en grupets de manera improvisada, per molt que
en vaig quedar sol, no em van trobar a faltar. Els d'un grup es van
pensar que jo devia estar amb un altre grupet, i a l'inrevés. El cas
és que em vaig quedar sol a Madrid, al centre, a les dues del
migdia, i fins a les onze de la nit no sortia l'autobús d'un punt
determinat de la ciutat. El que de primeres em va semblar un revés,
va acabar sent una immensa descoberta. Vaig assaborir una de les
llibertats més dolces i més grans de la vida. Em vaig adonar que
quedar-me sol, em permetia el plaer d'anar a on vulgués, de visitar
el que vulgués i el temps que vulgués, de parar-me a contemplar una
flor al costat d'un llac, d'estar-me mitja hora gaudint d'un músic
de carrer, d'entrar en una església atrotinada i olorar la flaire
dels ciris. Vaig sentir-me tan bé, que d'ençà d'aquell moment la
independència personal, la solitud buscada, la llibertat de fer el
que em roti, es van convertir en una de les prioritats de la meva
vida. Estar amb gent? Sí. Però mai a canvi del dret a decidir què
faig, on vaig, què penso, què dic, que voto, que opino, què
m'agrada, com em diverteixo... Si estic amb algú, no és per
compromís, és per gust. Si m'allunyo, no és perquè estigui
enfadat, és perquè em ve de gust marxar. Si dic una paraula bonica,
és perquè crec en ella. L'aprenentatge d'aquella tarda va ser una
de les primeres lliçons d'una felicitat que en aquella època encara
no coneixia. No és que fos infeliç, no... però encara no coneixia
el que vol dir ser feliç. A poc a poc en vaig anar aprenent.
.
.
.
.
Subscribe to:
Posts (Atom)