Una opinió de tot, des de fora de tot, que no coincideix necessàriament amb el que ens han ensenyat des de sempre.
Sunday, June 2, 2013
La Terra no ens pertany; pertanyem a la Terra.
Friday, May 31, 2013
Pels seus fruits els coneixereu...
Quants han mort! Quants han estat torturats pels que els volien salvar l'ànima!
Deixeu la meva ànima en pau, que ja està prou ocupada mirant el mar, el sol, el bosc, la gent... sentint-se lliure dels llasts de ferralla rovellada i de terror amb què al llarg de segles els del tomàquet al cap han dominat la pobra gent ignorant.
La Terra sencera, amb tota la seva bellesa natural i esclatant, és un cant a la llibertat de pensament i a la diversitat; la religió inventada i imposada dels del tomàquet al cap ha mostrat el seu rostre fals i errat en els seus fruits, que foren els crits esgarrifosos dels torturats i l'execució de les persones anomenades heretges; veritablement, ésser heretge d'una religió així és un honor.
La Terra sencera, amb tota la seva bellesa natural i esclatant, és un cant a la llibertat de pensament i a la diversitat; la religió inventada i imposada dels del tomàquet al cap ha mostrat el seu rostre fals i errat en els seus fruits, que foren els crits esgarrifosos dels torturats i l'execució de les persones anomenades heretges; veritablement, ésser heretge d'una religió així és un honor.
Thursday, May 30, 2013
Comença el judici contra Amina Tyler, activista de FEMEN
Comença
el judici contra Amina Tyler, la jove de Tunis que va ser detinguda
per protestar contra la situació de la dona al món islàmic.
Milions de dones (la meitat de la humanitat) viuen amb la vida
esmonyonada per la necessitat d'ocultar-se i de sotmetre's al marit o
al pare; mentre als països occidentals, per no buscar problemes o
per a no perjudicar l'economia, la major part dels governs i de les
autoritats miren cap a una altra banda.
Fins
quan els micos sapiens serem tan ignorant i tan intolerants?
LLIBERTAT
PER LA MEITAT DE LA HUMANITAT!
LLIBERTAT
D'INDUMENTÀRIA, D'EXPRESSIÓ I DE PENSAMENT!
Wednesday, May 29, 2013
Els enemics del poble no esborraran la sort d'eternitzar el meu mot...
Els enemics
del poble no esborraran la sort,
d'eternitzar
el meu mot, la llengua del Tirant,
el zel de
Ramon Llull, la prosa d'en Cabré;
el vers d'en
Martí i Pol, la lírica d'en Llach.
Com més
vingui el menyspreu,
amb més força ens tindran,
des
d'Andorra a Portbou, de Llitera a MontRas,
travessarem
la carn de la terra segant
les cadenes
de l'odi amb gests de llibertat;
respondrem
als esputs amb poemes d'amor,
i emplenarem
l'escola amb senyeres i flors.
No callareu
el mot dels colls que vau tallar
ara fa
tres-cents anys; Villarroel tornarà.
Vau pensar
que esclafàveu el futur d'un país
però
continuem dempeus, construint el destí,
el blat dels
segadors, el pa dels que vindran,
els
somriures dels fills que un dia posseiran
la Catalunya
lliure de senyors i d'esclaus,
sense jous,
ni mentides, ni esquellots, ni babaus.
Per lo repòs
etern, per lo color més blau...
La lluita per la llibertat
La
lluita per la llibertat comença per un mateix; per la decisió
tossuda de seguir un estel els colors i la brillantor del qual ens
fan sentir que és nostre. La lluita per la llibertat comença per
evitar de totes totes que el corrent dels esdeveniments, les
ambicions materials, la por, els vents que en el passat ens van
dominar, la incertesa, o qualsevol bafarada tòxica... ens desdiguin
de la ruta. La lluita per la llibertat no rau a la fidelitat a cap fe
o a cap idea sinó a la capacitat de canviar qualsevol idea quan ens
adonem que està en l'error o que és injusta; sense la capacitat de
canviar-ho tot si convé no podem ser lliures. La lluita per la llibertat no és rebutjar qualsevol autoritat sinó obeir aquella autoritat les normes de la qual ens ajuden a arribar a l'estel, i lluitar sense treva (però sense perdre l'estel) contra aquelles autoritats que volen destruir l'estel que estimem. La lluita per la
llibertat comença dominant fins i tot la força de les drogues que
genera el nostre cos quan les circumstàncies ens empenyen a ser
esclaus de les coordinacions hereditàries: la dopamina, la
norepinefrina, la serotonina, l'adrenalina... La lluita per la
llibertat necessita també la força de la generació natural al
nostre cos d'aquestes substàncies quan ens empenyen vers l'estel que
ens diu que és nostre. La lluita per la llibertat ens obliga a
néixer de nou cada dia, cada matí, sentint la mateixa alegria del
primer dia; d'aquell primer dia que vam començar el projecte que ens
fa sentir nosaltres mateixos, del primer dia que ens vam sentir
lliures i encaminats. La lluita per la llibertat és com pujar un
cim; pujant cap al cim podem perdre la vida, és un risc; però si no
el pugem per por a morir, ja no tenim vida.
Monday, May 27, 2013
L'energia dels estels i el ritme.
Al
vídeo de més amunt sentireu el repic, el so cíclic, l'ona
d'energia que provoca el vent quan empeny la corda del masteler i
aquesta es tensa i torna enrere empesa per l'elasticitat del material
i torna a ser empesa pel vent.
En
realitat, el vent, l'aire en moviment, és conseqüència de
l'energia tèrmica del Sol, aquesta estrella d'aquí al costat, que
escalfa l'aire i, en escalfar-lo el dilata, i en dilatar-lo el fa
menys pesant, i per tant el fa moure, creant tot un laberint de
corrents capaços d'empènyer cordes, veles, i si cal molins de vent.
L'energia
i la bellesa formen una única realitat, creada per la força, per
l'energia, per la materialització de l'existència en aquest
univers.
El
ritme és una conseqüència natural de les lleis de la natura i de
la composició de la matèria.
Tot
és bell, fins allò que d'entrada no entenem.
La
vida triomfa.
L'energia
i la natura ho són tot.
Saturday, May 25, 2013
La competència entre els individus de dins d'una mateixa espècie no sempre és útil per al conjunt de l'espècie. "HIER BIN ICH-WO BIST DU?" de Konrad Lorentz.
Konrad
Lorenz, al pròleg del seu llibre “HIER BIN ICH-WO BIST DU?” (Sóc
aquí... On ets tu?), ens parla dels perills de la selecció natural
intraespecífica.
Existeix
una selecció natural que treballa a partir de la competència entre
les diferents espècies, i que en selecciona algunes en perjudici
d'unes altres; aquesta seria la selecció interespecífica.
Existeix,
però, una altra selecció que treballa com a conseqüència de la
competència entre els individus d'una mateixa espècie; aquesta
selecció s'anomena intraespecífica, i promociona la informació
genètica d'alguns individus per damunt de la informació d'altres
individus de la mateixa espècie.
Aquesta
selecció intraespecífica, però, no sempre és beneficiosa pel
conjunt de l'espècie. Konrad Lorentz ens recorda que hi ha
estructures i pautes de comportaments que multipliquen la capacitat
de reproducció de l'individu dins de l'espècie, però que no són
útils pel conjunt de l'espècie.
Aplicat,
això, als nostres dies se m'acut un exemple: trepitjar el competidor
a la feina, o en qualsevol altre àmbit, potser ens fa més forts i
ens augmenta lés possibilitats d'escampar més informació genètica;
però... ¿ajuda això que l'espècie Homo sapiens tingui més
possibilitats de sobreviure, de reproduir-se i de control·lar
l'entorn? Estic convençut que no; que la violència intraespecífica
ens afebleix com a societat i com a éssers empàtics; i crec, també,
que la força més poderosa que tenim com a espècie, més i tot que
la intel·ligència, és la capacitat de treballar com un sol
organisme i sobretot la capacitat de valorar allò que senten els
altres com si ho sentíssim nosaltres.
Al
llibre que esmento més amunt, i que tot just començo ara, en Konrad
Lorentz es disposa a explicar exemples observats dins les societats
d'aus que demostren això que he explicat més amunt, que la selecció
intraepecífica no sempre condueix a l'espècie a bon port.
Subscribe to:
Posts (Atom)