La mediocritat se'n riu d'allò que no veu i que alhora és sentit o vist per algú altre; sempre ha estat així, i per desgràcia, probablement i durant uns quants mil·lennis, continuarà sent així.
La
mediocritat és conseqüència d'una mala educació; una educació
que, per raons diverses, frustra les infinites capacitats creatives
de qui després a causa d'això, acaba sent mediocre. Potser li van
dir que ja no podia aprendre més, o que no valia, o qualsevol
bajanada similar.
I el
mediocre, com a mediocre que és, no en té prou amb creure que és
incapaç de fer servir el seu cos o la seva ment per a crear, sinó
que com a compensació, i per a poder superar el sentiment conscient
o inconscient d'inferioritat que pateix a causa de la seva aparent
disminució, se'n riu d'aquell que diu que veu, que sent o que fa
alguna cosa que ell o ella creu que no pot veure, ni sentir ni fer.
És gairebé sempre un procés inconscient.
Les
ciutats i els espais amaguen tons i línies que sovint passen
desapercebudes; textures úniques a tota la història de l'univers.
Al costat de les formes, hi viuen milers d'esmonyonats. Segueixen el
corrent cap allà on empeny. Els fa l'efecte que amb el corrent en
tenen prou i que ja els va bé. De vegades, però, es disposen a
canviar coses per aconseguir ser feliços. I hom es pregunta si
realment en tenen prou amb seguir l'empenta del corrent quan en
realitat reconeixen que busquen ser feliços. Buscar ser feliç és
una tendència natural i lògica, però evidencia, en aquell qui ho
busca, una autèntica mancança de felicitat. Només malda per ser
feliç aquell que encara no ho és.
Si
algú no es considera feliç, s'hauria de plantejar si en allò que
pensa, o en allò que fa, hi ha algun element que l'aparta de la pau.
Gairebé
sempre, allò que allunya de la felicitat prové del que es pensa.
Milions de persones no s'atreveixen a pensar diferent a com ho fan en
alguns temes essencials, i aquests pensaments, sense que se n'adonin,
els generen angoixa. Acostumen a ser pensaments arrelats a tradicions
que no tenen fonament racional, o pensaments encadenats a mitologies
que es prenen com a certes i que impliquen pors, culpes,
inseguretats... dolors que no hi serien si no hi fos el pensament en
qüestió, o pensaments que s'orienten a ambicions idealitzades fetes
de fum i vanitat, o pensaments profundament confosos que paralitzen
l'autèntica espontaneïtat de la persona. No són fàcils de canviar
ni d'eliminar, perquè per fer-ho cal un exercici similar a abandonar
tota la roba, o a renunciar a seguretats en les quals hom creu per
feblesa o per adoració a la tribu, o a lluitar contra els instints
animals més poderosos que ens menen a continuar creient en allò en
el qual sempre hem cregut. Per això, ser feliç és alhora tan
assequible i tan costós; arribem a la vida feliços, només ens cal
eliminar o canviar els pensaments que tenen els fonaments de sorra i
que emboiren la felicitat natural amb què arribem al planeta; tenim
la resposta a dins, però cal deixar-ho tot, i tenir el coratge de
canviar, de néixer cada dia; però com escriure un altre dia aquí
mateix; canviar, per l'homo sapiens d'avui, és un tabú i una
vergonya.
No comments:
Post a Comment