Tot el que està escrit aquí és obra de Jere Soler

Si voleu veure l'altre blog que tinc feu click:

Friday, October 14, 2011

La meva expedició a les restes del Titànic.


No fa gaires mesos, us parlava del simulador de vol del Google Earth. El cert és que només en puc parlar bé en tots els aspectes. Aprendre a volar amb les tecles (no pas amb Joystick) estimula unes arees cerebrals que desperten la capacitat de controlar diversos elements alhora (tenint cadascun dels elements trajectòries i riscos que cal solucionar amb rapidesa). El programa d'escacs amb el qual mesuro la meva intel·ligència instantània em confirma que volar amb Google Earth controlant el vol amb les tecles de l'ordinador multiplica per deu la intel·ligència al llarg de les dues hores posteriors al vol. 
Si bé, és difícil arribar a aprendre'n; cal paciència, esforç, perseverança... Els primers intents poden ser desesperants si l'usuari té massa pressa i no gaudeix amb el paisatge. Us recomano volar pel Grand Canyon del Colorado, o pels contraforts del Canigó. També damunt la ciutat de San Sebastian.

Avui, però, us vinc a presentar una altra aplicació fascinant del Google Earth. 
Amb el Google Earth podeu convertir el vostre avió en un submarí. 
Si activeu la pestanya “Oceans” que teniu a la vostra esquerra, i hi feu dos clicks, i si després escolliu l'opció de poder veure naufragis, sens dubte, gaudireu com el Capità Nemo.
Situeu-vos damunt de la zona marina on us volgueu submergir (us recomano un lloc profund per començar, ja que als espais amb poca fondària és fàcil estavellar-se contra el terra). 
Tot seguit, escolliu l'avió:

feu “ctrl alt A” (totes tres tecles alhora) i escolliu l'avioneta (per començar, l'avioneta és més fàcil de pilotar que el F-16).

Comenceu el vol damunt de la zona de mar escollida, i, a poc a poc, aneu baixant en cercles fins a submergir-vos. A la dreta de tot, i a baix de tot, tindreu contínuament escrita la profunditat a la viatgeu en metres. 
A sota, i al mig, teniu les coordenades (latitud i longitud). 
La sensació, pels qui tingueu una mica d'imaginació, és indescriptible.
A banda del plaer friki de viatjar en submarí, la pràctica d'aquest esport virtual us permetrà conèixer les característiques del terreny de sota el mar a un munt de llocs interessants:

A l'illa del Hierro (al fons de la falla).
A les Illes Medes.
Els volcans submergits de Hawaii.
L'estret de Gibraltar.
La fosa de les Marianes.

També és interessant conèixer el fons del mar entre València i Mallorca, espai on un vaixell, no fa gaire, va anar desembolicant un cable elèctric que du energia de la península a l'illa, de vegades a gran profunditat.

Només us dic que per a mi el més espectacular ha estat trobar les restes del Titànic i navegar-hi a frec; la imatge de més amunt és de la meva expedició al Titànic (obviament, les restes són una simulació).

No conec ningú més que comparteixi la meva estranya afició de volar i submergir-me amb el Google Earth; si algú s'hi passa estones, digueu-m'ho que m'agradarà saber que no estic sol.
.
.

3 comments:

Anonymous said...

Hola, jo he provat aquest programa de vol del google earth, i és el que tu dius, al principi molt complicat, després n'aprens i sembla que vegis els paisatges de debó des de dalt d'un avió. Al principi em va fer gràcia, però sempre que hi he entrat, quan porto un temps, m'atabala, i m'agobia un munt, així que no m'hi he aficionat, no sé, em fa aquest efecte.
Em podries dir on està aquest programa d'escacs que esmentes en el teu escrit? Gràcies.

Marisa M.

Nuesa Literària said...

Suposo que és com tot, hi ha a qui li relaxa i hi ha a qui l'atabala. A mi em relaxa molt. He arribat a fer viatges llargs, per exemple Barcelona-Roma.
Respecte al programa d'escacs, jo faig servir un que em ve amb l'ordinador i que es diu chess-titans. No té res d'especial, però la seva virtut és que sempre em juga diferent, de manera que no puc aprendre a guanyar-lo mitjançant el record de les posicions, perquè sempre són diferents (o quasi sempre); i en ser un programa, sempre m'ofereix el mateix nivell de dificultat (no com els contrincants humans que un dia estan forts i a l'altre no tant) de manera que el programa em fa servei com a termòmetre del meu estat mental momentani.
Salutacions!

Jose Ramon Santana Vazquez said...

...traigo
sangre
de
la
tarde
herida
en
la
mano
y
una
vela
de
mi
corazón
para
invitarte
y
darte
este
alma
que
viene
para
compartir
contigo
tu
bello
blog
con
un
ramillete
de
oro
y
claveles
dentro...


desde mis
HORAS ROTAS
Y AULA DE PAZ


COMPARTIENDO ILUSION
JEREMIAS SOLER

CON saludos de la luna al
reflejarse en el mar de la
poesía...




ESPERO SEAN DE VUESTRO AGRADO EL POST POETIZADO DE TIFÓN PULP FICTION, ESTALLIDO MAMMA MIA, TOQUE DE CANELA ,STAR WARS, CARROS DE FUEGO, MEMORIAS DE AFRICA , CHAPLIN MONOCULO NOMBRE DE LA ROSA, ALBATROS GLADIATOR, ACEBO CUMBRES BORRASCOSAS, ENEMIGO A LAS PUERTAS, CACHORRO, FANTASMA DE LA OPERA, BLADE RUUNER ,CHOCOLATE Y CREPUSCULO 1 Y2.

José
Ramón...