Tot el que està escrit aquí és obra de Jere Soler

Si voleu veure l'altre blog que tinc feu click:

Sunday, February 3, 2013

Taigüey Caribe !




Vam perdre, potser, massa,
quan van arribar amb les espases
d'empunyadura de creu,
les caravel·les amb polls, el vi ranci,
la rància mentalitat
de la Isabel i el Papa.

Taigüey, Caribe,
posta Carabassa;
espills de verd gemat; lluor de brases,
sota les ones calmes que agito amb el peu;
llàgrimes d'un temps de llum,
quan la meva llengua morta
era una cançó amb ritme de pinya
i melodia de sorra blanca.

Taigüey, Guaitiao,
amics que sempre fóreu
reflex del sol al bell ventall
de colors bigarrats,
on l'aram de la pell era l'esperit
d'un somriure estès per la verdura
de la selva estimada; a on Atabey
protegia els seus fills, dels ulls de cendra.

I la cendra va arribar del fred del nord,
amb cors balmats, assedegats de vida,
egos malalts de cops i de mentides,
de déus torturadors i torturats,
penjats en creus,
esclaus cuiners d'olles bullint,
cremant els qui pensaven sense jous
i somniaven illes mar enllà,
amb glaucs i nus i postes sense por.

La cendra afaiçonada amb el terror
del monstre dibuixat per la maldat
disfressada d'encens i eternitat;
aquell dia vam perdre de debò
el rostre més preciós de la bondat.

Taigüei! i amunt, que un dia tornarà
aquell aroma salabrós de l'oceà,
ben lluny dels búnquers dels diners, i el dur
càlcul de valors i vanitats.

Torneu-me el meu país, la meva gent,
la meva llengua, la meva cançó,
el nu reflex dels meus petits al mar,
la maragda de la riba i el somrís,
la pau, i el silenci del matí,
el cuyo del bacaju,
i el repic
del timbal a l'hora del dinar,
la xardor del sol,
i el crit enterc
del poble que reclama identitat.

Taigüey Caribe! Guaitiao!

1 comment:

Olga Xirinacs said...

Doncs sóc pessimista i, com el romàntic, penso que "aquells dies ja no tornaran".
Hem perdut la innocència i l'hem fet perdre als altres a cop de creu i espasa, com bé dius.