Tot el que està escrit aquí és obra de Jere Soler

Si voleu veure l'altre blog que tinc feu click:

Wednesday, October 24, 2012

El famós Virus de la Policia. Com sortir-se'n? El famoso virus de la policia. Como eliminarlo? Police Virus. How can we destroy it?



.
Corre per la xarxa el famós virus de la “policia”. De vegades passa que algú, tranquilament, està navegant per qualsevol web, o bé es descarrega un fitxer de word que algú li ha passat, o potser obre el hotmail, i de cop i volta se li obre una finestra similar a la imatge que podeu veure aquí més amunt, se li engega la càmera web, i se li bloqueja l'ordinador de manera que no pot engegar cap altre programa, ni antivirus, ni res de res. Llavors, amb les cames tremoloses, comença a llegir que la policia l'ha identificat com un infractor de la llei, delinqüent sexual, lladre de drets de còpia, terrorista virtual, etc. També li diuen que pel fet de ser la primera vegada que l'enxampen, tindran pietat, i li deixaran pagar una multa de 100 euros. Això sí, el pagament s'ha d'efectuar en menys de 48 hores; si no es realitza aquest pagament, el procés judicial continuarà i bla, bla, bla...

Com que a mi em va passar, i vaig estar una bona estona investigant la manera de desbloquejar l'ordinador, us explico com ho vaig aconseguir per si us passa a vosaltres:

1er Apagueu l'ordinador mantenint el botó d'engegada premut més de 4 o 5 segons.

2º Engegueu l'ordinador en “Mode segur però amb accés a les xarxes”. Això ho aconseguireu prement la tecla f8 en el moment en que està arrencant l'ordinador. 

Us sortiran tres opcions:

Obrir en mode segur
Obrir en mode segur però amb accés a la xarxa
Obrir normal.

Trieu la segona opció: obrir en mode segur però amb accés a la xarxa.

Amb aquesta segona opció, l'ordinador us funcionarà només amb els programes més bàsics, dels quals se sap segur (normalment) que no tenen el virus, i al mateix temps us permetrà l'accés a internet.

3er Obriu un navegador i descarregueu-vos el programa "Malwarebytes Anti-Malware" en la seva opció gratuïta (Busqueu-lo per google)

4rt Demaneu-li a aquest programa que us faci un “Anàlisi ràpid”, i us trobarà els troians. A mi me'n va trobar tres.

5è Demaneu-li que us elimini els troians.

6è Reinicieu l'ordinador.

I arreglat! 
Almenys, a mi així se'm va arreglar. 
Si no us funciona (pot passar perquè els virus evolucionen) demaneu ajuda a algú que en sàpiga més que jo. 
.
.
.

1 comment:

Calpurni said...

Jo ho vaig fer entrant en mode segur i després vaig esborrar els arxius temporals.
També em va funcionar.
Salut.